Van erfgoed tot eigentijds streetwear-ontwerp

in Mode/Stijl by

Het begon allemaal met een gezamenlijke liefde voor het iconische Tenson Himalaya-jack. Het Zweedse outdoormerk Tenson heeft de handen ineengeslagen met het Scandinavische JUNKYARD voor een limited edition-collectie. 

“We zijn enorm enthousiast dat ons erfgoed zo relevant kan zijn voor een eigentijds streetwear-ontwerp”, vertelt Karin Plonaitis, Chief Brand Officer van Tenson. De inspiratie voor deze limited edition-collectie werd gevonden in het uitgebreide archief van Tenson, vol kledingstukken, foto’s en oude lookbooks.

Himalaya

De geschiedenis van het iconische Tenson Himalaya-jack gaat terug tot 1972. Waarin het, geïnspireerd door de eerste reis naar de maan, werd ontworpen. Al snel maakte het naam toen de jas werd gebruikt voor een Britse expeditie naar de Himalaya in 1975. Voor de limited edition-collectie staat het bekende gebergte dan ook centraal.

Tenson staat voor kwaliteit en wordt geroemd voor haar kleding die ieder weertype aankan. De exclusieve collectie bestaat uit eye-catching jassen, hoodies, crews en T-shirts. Allemaal met details en materialen die gevonden werden in de archieven van Tenson en werden voorzien van de bekende JUNKYARD look . Denk aan stoere designs met een spannende street style look. Prijzen variëren van € 39,95 – € 259,95, tenson.com en junkyard.com.