Join the MVMT

Het was een succesvolle crowdfunding campagne die een kickstart gaf aan het nieuwe fenomeen binnen de horlogebranche, MVMT. Vijf jaar geleden werd het Amerikaanse merk tot leven gebracht door twee studenten. Het resultaat: clean design met een ontegenzeggelijk coole uitstraling voor een scherpe prijs. 

Het verhaal van oprichters Kramer LaPlante en Jake Kassan leest als een goed boek. Als studenten hadden ze geen geld om een mooi horloge te kopen en dat gold ook voor hun vrienden. Het idee ontstond om een eigen merk op te zetten en de horloges direct via de webshop aan de consument aan te bieden. Zo konden ze mooie en kwalitatief goede horloges voor nog geen 100 dollar aanbieden. Ze stopten met studeren en investeerden 5000 dollar aan spaargeld in samples en een crowdfunding campagne waarmee ze 290.000 dollar ophalen.

Nederland

Vervolgens gaat het erg snel met MVMT. Het verhaal van een toegankelijk en zeer betaalbaar (€90) horlogemerk dat rechtstreeks via de webshop aan de consument wordt verkocht slaat enorm aan. Daarbij weet MVMT het merk uitstekend neer te zetten via sterke social media campagnes. In drie jaar tijd weten Jake en Kramer meer dan 600.000 horloges te verkopen en in 2017 noteert MVMT 75 miljoen dollar omzet. Het bedrijf dat tot dan toe alleen via e-commerce verkoopt besluit voor 2018 de klant ook in de winkel op te zoeken. En daarvoor richten ze zich nu onder andere op Nederland. 

Design

Het design van het MVMT horloge is meer dan ‘mooi’. De stoere, matte wijzerplaten in stijlvolle kleuren als marineblauw en gebroken wit, geven finesse aan iedere outfit. Van driedelig pak tot een oversized sweater. Het gebrek aan cijfers op de wijzerplaat geeft een tijdloze uitstraling waardoor het niet alleen een horloge is voor nu maar ook zeker om jaren door te dragen. Door de soepele, ledere band valt het horloge tevens perfect om de pols.

Sinds 10 november is MVMT bij honderd geselecteerde retailers in Nederland verkrijgbaar zoals: de Bijenkorf, Hudsons Bay, Brandfield en lokale juweliers. www.mvmt.com

Laatste van Horloges

Tijd voor wat anders

Twentenaar Yvo Staudt had nooit gedacht aan een eigen horlogehuis. Zijn passie
0 0,00
Naar boven