Dom-Perignon-Drank

Dom Pérignon Vintage 2009 Limited Edition

Met een exclusief diner in het Conservatorium Hotel introduceerde Dom Pérignon op 17 oktober de Vintage 2009 Limited Edition. En om deze versie extra speciaal te maken, sloegen het Franse champagnemerk en de Japanse kunstenaar Tokujin Yoshioka de handen ineen. Yoshioka, winnaar van de Milano Design Award 2017, wist met zijn creatieve brein en ontwerp voor de fles te maken met als uitgangspunt ‘Prism’. Iets wat niet alleen werd vertaal naar de fles, maar ook naar het iconische logo van het schild en zelfs van de twee exclusieve giftboxes van zowel de Blanc als de Rosé.
Dom-Perignon-Prisma

Met deze grote eer mag Tokujin Yoshioka zich in een illuster rijtje scharen. Enkele beroemde personen die eveneens een ontwerp voor Dom Pérignon maakten zijn Marc Newson, Karl Lagerfeld, David Lynch, Andy Warhol, Jeff Koons en Iris van Herpen.

De samenwerking tussen Yoshioka en Dom Pérignon is er een die alle afzonderlijke facetten van Dom Pérignon Vintage 2009 onthult. Geboren aan het einde van wonderlijk, zonovergoten en bovenal gul decennium, in een jaar van intens licht en door de karakteristiek van de zomer wordt de vintage 2009 van Dom Pérignon omgedoopt tot een solar-champagne. De energie en schoonheid van het licht is wat Tokujin Yoshioka’s werk kenmerkt en wat deze bijzondere kunstenaar volgens Dom Pérignon tot een zielsverwant maakt.

Over Dom Pérignon

Dom Pérignon wordt uitsluitend samengesteld uit de 17 beste Grand Cru’s uit de Champagnestreek en de Premier Cru van Hautvillers, waar het Huis Dom Pérignon is gevestigd. Met Dom Pérignon wil men de kwaliteiten van (bijna) élk jaar tot uitdrukking brengen. De jaren zijn verschillend en elke vintage heeft zijn eigen karakter. De 2009 wordt door zowel de keldermeester van Dom Pérignon als de kunstenaar bestempeld als solar-champagne.