Nieuwe wegen

in Auto/Stijl by

De eisen die aan nieuwe auto’s worden gesteld zijn steeds strenger. De uitstoot moet omlaag, tot emissievrije auto’s de norm zullen worden. De veiligheidseisen worden steeds strenger. En niemand wil de boot missen als het om autonome auto’s gaat. De ontwikkelingskosten van een nieuw model worden dus steeds hoger; hoe meer varianten je van hetzelfde model kunt afleiden, hoe beter. Want om die ontwikkelingskosten terug te verdienen, zul je als merk steeds meer auto’s moeten verkopen. Dat doet iedereen, want geen enkele fabrikant vindt het een aantrekkelijk vooruitzicht om te eindigen als het Nokia of Kodak van de auto-industrie. Neem BMW: drie decennia terug bood het merk vijf modellen aan, met in totaal negen carrosserievarianten. Nu heeft het merk achttien verschillende modellen in ontelbare carrosserievarianten en zijn er nog veel meer modellen op komst. En BMW is lang niet het enige merk dat, eager om nieuwe markten aan te boren, onvermoeibaar nieuwe wegen lijkt in te slaan.

Laatste van Auto

Keep the soul alive

Foto: Land Rover Op de AutoRAI van 1948 was de allereerste Land
0 0,00
Go to Top