De kunst van het verleiden

in Mode/Pinpoints/Stijl by

Dit mini-warenhuis aan een van de populaire Negen Straatjes in Amsterdam mag geen seksshop heten. De zaak van de jonge dertiger Rebecca van der Wurff, gericht op haute couture lingerie en ‘high-end’ erotische speeltjes, lijkt in niets op die van haar collegae verderop in de stad: de etalage is opgemaakt als die van een vooraanstaand juwelenhuis, het interieur – compleet met een gigantische bronzen vogelkooi – oogt verleidelijk en chique. Pleasurements verkoopt alleen bh’s, slipjes en jarretels van de beste kwaliteit met gebruik van de mooiste materialen (veelal naar eigen ontwerp). Voor wie durft, liggen verdekt in de vitrine op de eerste verdieping ook enkele stoute speeltjes te wachten op een nieuwe eigenaar: lederen zweepjes, zilveren handboeien en zijden blinddoeken. Van der Wurff wil haar klanten verleiden om het mooiste van zichzelf te laten zien. Daarin heeft de onderneemster naar eigen zeggen nog een lange weg te gaan: “Nederlanders zijn, in tegenstelling tot mijn vele Russische, Amerikaanse en Arabische klanten, een stuk preutser dan dat zij zichzelf voordoen.”

Pleasurements, Herenstraat 29, Amsterdam